Powered By Blogger

vrijdag 9 september 2011

Eventjes mijn hart luchten...

Ik loop eigenlijk al een tijdje te tobben met mijn gezondheid. Ik slik al jarenlang betablokkers voor een ritmestoornis die ik heb. Een zogenaamde bigemenie, dit is iedere hartslag een extra slag. Dit is op zich niet gevaarlijk, alleen vermoeiend. Maar voor mijn gevoel werd het steeds erger en erger, en ik voelde me vaak niet lekker. Maar omdat ik weet dat ze er niet veel aan kunnen doen en het niet echt gevaarlijk is, schoof ik een doktersbezoek steeds voor me uit. Mede omdat ik ook mantelzorger ben voor mijn zieke moeder en oppasoma voor de kleinkinderen, ook nog een baan heb. Eigenlijk ontzettend weinig vrije tijd om eens naar een dokter te stappen. Maar onlangs was ik weer een paar dagen helemaal niet lekker en ik resoluut de dokter gebeld en gevraagd om een holter. Ik werk zelf in het bedrijf waar we ze aan patienten meegeven, dus ik heb hem zelf op kunnen plakken op een dag dat ik veel last had. Nu bleek dat ik niet alleen meer dan 22000 bigemenien had, maar ook VT's dit is eigenlijk heel gevaarlijk. Ik heb hieronder een link geplaatst wat het precies is. Het betekend in ieder geval dat als je het hebt, je hart kan gaan fibrileren en geen bloed het lichaam meer inpompt. Je kan dan ter plekke overlijden. Zelf heb ik al eens een patient gereanimeerd die dit kreeg na een onderzoek. Eerlijk gezegd ben ik best nerveus, ik heb alle onderzoeken al gehad, en aanpassingen van medicatie. Ook krijg ik 7 oktober een hart katheterisatie. 
Ik ben eigenlijk benieuwd of er nog meer mensen zijn die dit hebben, en hoe het verder is gegaan.

http://translate.google.nl/translate?hl=nl&langpair=en%7Cnl&u=http://www.bupa.co.uk/individuals/health-information/directory/v/ventricular-tachycardia

4 opmerkingen:

Hallo Peetje zei

Ohh wat moet dat een tegenslag voor je zijn. Ik moet het verhaal nog eens lezen om het allemaal te begrijpen.
j maar kan me zo goed voorstellen hoe je je moet voelen. en de angst die meespeelt dat is zoiets onwerkelijks.
Het is goed om je hart eens te luchten. van je af te schrijven. En ik denk (want je doet zoveel) dat het goed is om een stapje terug te doen.
Indien mogelijk. even rustig aan.
Ik wens je heel veel sterkte.

Lieve groetjes - petra

sarams1987a zei

oei, dit is vast een hele tegenslag voor je. Kunnen ze iets aan die vt's doen die heel gevaarlijk zijn ?

Veel sterkte allesinds en probeer zoveel mogelijk te rusten.

Mvg Sarah

Miriam zei

Zo, dat is niet kinderachtig zeg! Ik heb er (gelukkig!) geen ervaring mee. Het is nu wel tijd om pas op de plaats te maken dus, jezelf even op de eerste plaats zetten nu. Heel veel sterkte met alles en hou je ons op de hoogte aub?!

Miriam

Pauline zei

Dat is nogal wat!
Kan me voorstellen dat je hele leven op zijn kop staat.
Ik hoop dat het goed zal gaan, sterkte!