Powered By Blogger

donderdag 27 december 2012

Col's en sjaals

Ik hoop voorlopig even de laatste col's en sjaals, ik heb er even genoeg van, en wil graag aan de sprei haken.
De onderste col heb ik via youtube, ik probeerde het filmpje te plaatsen, maar toen kreeg ik de foto's er niet meer bij, dus ik probeer gewoon de link erbij te plaatsen.
 
 http://www.youtube.com/watch?v=kviC5g1AHgs&feature=g-list&list=PLxcBvfs8RZYlSHn8wKEfft17neuCVa82u

Het is een heel makkelijk patroon en het haakt heerlijk weg. Wel is het verstandig een beetje gladde wol te nemen, anders heb je een rommelig resultaat. De mensen om me heen vonden hem erg leuk. Ik heb er nu 2 gemaakt, voor mijn dochter en schoondochter. Maar er vragen ook vriendinnen van ze of ik hem wil maken. Maar eerst een stuk van het sprei, en dan zie ik wel weer.
Die rose zijn gewone sjaals voor mijn kleindochters, ook in tweevoud. Jordan wil er graag een muts bij met een grote bal erop. Maar haar moeder heeft er liever een bloem op. Dus ik moet er nog iets op verzinnen.


Deze sjaal is simpel 2 recht, 2 averecht. 1.80 lang, en is voor manlief. De wol is prachtig in het echt..... de kleuren op de foto zijn altijd iets somber, door de donkere dagen.

Onlangs wilde mijn dochter leren haken. Ze nam wat bollen wol mee van me en begon heel serieus. Ik vond het toch zo leuk dat ze ook wilde leren haken. Het haken zelf heeft ze heel goed door. Alleen bij iedere toer kwamen er een paar steken bij. Dus het werd een hele vreemde lap. Gisteren heb ik er maar even een col van gemaakt, met een bijpassende muts. Lijkt veel werk, maar nld 10, het was zo klaar.

Geen opmerkingen: