Powered By Blogger

vrijdag 14 januari 2011

Punniken

Wie heeft er zin om mee te punniken? Het wordt een wokkelsjaal. Het patroon staat in het phildar accessoires tijdschrift. Een echte aanrader om te kopen. Er staan zulke leuke sjaals in. Vooral sjaals voor deze tijd. Zo staat ook deze sjaal die gepunnikt is erin. En het is echt makkelijk. Voorlopig moet je van bijelkaar passende kleuren 27 draden van 2 meter lang punniken en daarna nog 1 draad van 2 meter om de boel bijelkaar te binnen. Het is wel verstandig om een stukje draad aan beide kanten van de punnik draad te laten hangen voor de afwerking.

Voor de liefhebbers van phildar breiboeken. Hier een link voor degene die niet in de buurt van een handwerkwinkel wonen.  http://users.telenet.be/phildar/Phildaronline-breiwinkel/index_nederlands.htm

7 opmerkingen:

Jenny zei

Echt heel mooi, maar wat een werk...las pas bij iemand op de blog dat ze zo een meter klaar had in een half uurtje volgens mij...was volgens mij bij hakenenzo.blogspot.com dacht ik, ze deed het met een soort apparaatje

Groetjes Jenny

Jenny zei

Sorry, het was hakenenmeer.blogspot.com

groetjes

Pauline zei

Ik vind het wel een leuk idee!
Maar waar haal jij dat phildarblad??Ik zie die hier nooit ergens.
En ik denk dat Jenny een punnikmolen bedoelt, maar om dat nu speciaal aan te schaffen...punniken gaat met de hand ook best snel.

groetjes Pauline

meijra zei

Ik heb het phildar breiboek in Rhoon gehaald. Daar zit een handwerkwinkel.
http://www.crcouture.nl/
En daar zag ik ze liggen. Ik vind die tijdschriften van Phildar wel heel erg mooi, er staat echt veel in. Die van kinderen staan ook zoveel modellen in. En ze kosten rond de 5 euro, en bij ieder tijdschrift krijg je ben hun 10% korting op de wol.

Unknown zei

Ik wil heel graag die sjaal maken met die gepunnikte draden. Maar uit welk boek komt het patroon? Zou je me die door kunnen geven? Ik hoor heel graag van je!

Groetjes,
Riana

Paul van Geenen zei

Mooi hoor zo'n sjaal. Ons dochtertje is aan het punniken geslagen en vraagt zich af wat je er allemaal mee kunt maken. Ik denk dat als ze deze sjaal ziet, dat ze die heel graag wil maken. Dan wil ons jongste dochtertje natuurlijk ook zo'n sjaal. En dan ben ik bang dat ik er niet mee wegkom en ook mee moet helpen. Dat is dan wel leuk en dankbaar werk. Maar ik kan helaas nergens het blad vinden met de sjaal die u gebreid heeft. Zou u mij deze aub kunnen mailen?

Paul van Geenen zei

Ik heb het breiboek (042) besteld bij Phildar. (linkje onder het plaatje)