Powered By Blogger

zondag 20 november 2011

Zwarte poncho



Hier dan eindelijk de foto van de zwarte poncho. Ik zat op een avondje met vrienden, en er waren er al verschillende die vroegen of ik hem in opdracht wilde maken. Het gaat wel erg snel met nld nr. 7. Maar om nu even 6 poncho's te breien gaat me net iets te ver.  Ik heb nog  zoveel dingen die ik wil maken, en ik heb nog genoeg opstaan. Dus eigenlijk net als andere handwerkers, tijd tekort:)
Op mijn vorige bericht vroegen mensen of ik zo snel kon breien. Eigenlijk geen flauw idee. Maar als ik ergens aan begin, dan tel ik altijd wel hoeveel bollen ik heb. En voor deze poncho op nld nr 7 had ik maar 7 bollen. Dus als je 2 dagen over een bol doet, dan is ie in 2 weken klaar. Dus dan gaat het inderdaad erg snel .
Jullie kunnen wel meedoen met een trui, dan zetten we een trui op en dan breien wel we elke dag of 1 bolletje op, of we breien 10 cm per dag. Dan hebben we als het koud is weer een lekkere trui extra.
Kijk deze heb ik gisterenavond opgezet. De 1e bol is bijna op. En deze trui heb ik in gedachten.

18 opmerkingen:

Pauline zei

Dat is inderdaad wel snel hoor!
Helaas kan ik dat niet meer door mijn schouder en arm, dus rustig aan maar...elk jaar een trui is ook goed toch?
Mooie wol heb je, ben benieuwd hoe de trui gaat worden, vast net zo mooi als de poncho!

Wieke van Keulen zei

Nou, snelle Meijra, hij is prachtig en je nieuwe project ziet er ook mooi uit. Voor een ander breien als cadeau is leuk, maar in opdracht 7 x iets breien, lijkt me ook nix. Zoals je al zegt "er is zoveel leuks te maken"...

Hetty zei

Een prachtige poncho is het geworden.
Dat gaat wel snel een trui dan,maar ik heb er geen tijd voor te veel andere breiwerken.
Ben benieuw naar de trui als die af is.
Groetjes Hetty.

Saskia zei

leuk hoor, vind de wol voor de trui ook erg mooi

enne.....een sjaal is genoeg gebrei, hihi

Christine zei

Wauwwww wat een super poncho.
kijk zoiets is nou helemaal wel mijn ding.
Ik ben nu bezig met een trui van die wol, maar als ik jou poncho zo zie, wil ik die misschien liever maken.
Komt die ook van Garnstudio??
Werkelijk een prachtige poncho Meijra, ben er helemaal verlieft op.
Liefs Chrissie

miriam zei

Dat is inderdaad snel hij is wel prachtig geworden.

In opdrachtig breien zou voor mij ook niks zijn je krijgt dan zo'n druk achter je en 7x het zelfde makken lijkt me ook niet echt leuk.

En inderdaad wij handwerksters willen al zoveel ken het probleem heel goed.

groetjes ♥ miriam

meijra zei

Chrissie, die wol komt gewoon van de markt en heet Ambiance. Je hebt 7 bollen nodig en het patroon krijg je erbij. Hij komt dan op 23 euro. De wol is heerlijk zacht en breidt mooi op. Overigens is de poncho al in beslag genomen door mijn oudste dochter, tis wat.

Creariet zei

Hallo,
Graag wil ik weten waar het patroon vandaan komt.
Als je mij even mailt. heb ik wat voor je.
Groeten Creariet

Unknown zei

Hallo meijra ondertussen zijn we een jaartje verder en nu was ik op zoek naar een patroon voor een poncho voor mijn dochter en deze vond ik erg mooi. Staat het patroon soms ook ergens op internet, ik kan hem helaas niet vinden. Groetjes en veel brei plezier christa

Janet zei

Hallo meijra,
staat het patroon op de wikkel van de wol? of kreeg je het er los bij? Graag zou ik deze poncho willen breien. Zou ik het patroon van je kunnen kopen?
gr janet

Leentje64 zei

Na een lange tijd zoeken naar een mooi model poncho kwam ik op deze site terecht. Eindelijk, dit is het model dat ik wou maken, model met boord zie ik graag.

Kan ik aub het patroon krijgen per mail aub.
Dit patroon kan ik helaas ook niet vinden op internet.

Kan je me helpen aub!!

Groetjes en nog veel breipret!!

Leentje64 zei

Hallo breisters,

Kan er iemand me helpen om aan dit patroon te geraken aub!!

Bedankt!

erna zei

hallo, ik zoek een breipatroon voor een poncho, zie ik deze. precies wat ik zoek.
kan ik op een of andere manier aan het breipatroon komen, kan het nergens vinden.

groetjes Erna

Leentje64 zei

Hallo

ik heb geen reactie gehad op mijn mail.
Kan iemand me aub helpen aan dit patroon!!

Nu binnenkort is het weer tijd om te breien voor de winter.

Gr
Leentje

Ranu zei

Hallo zou ook heel graag de patroon van poncho willen, kan iemand mij daaraan helpen please!

Ranu zei

Hallo zou ook heel graag de patroon van poncho willen, kan iemand mij daaraan helpen please!

Unknown zei

Graag zou ik ook het patroon van de poncho willen,ik vind hem gewoon keimooi; ik woon in Belgie en geloof niet dat ik deze wol op de markt kan kopen, graag iemand die mij verder wil helpen

Unknown zei

wat een mooie poncho. Iets waar je tercht trots op mag zijn.
Waar kan ik dat patroon vinden.
Ik wil er zelf ook wel zo eentje maken.