Powered By Blogger

donderdag 30 december 2010

meebrei sjaal

Myriam deed een oproepje op haar blog http://borduurblog.blogspot.com/ Wie breid er mee aan een sjaal.
Altijd gezellig om mee te breien, dus ik doe mee. Ik heb alleen geen zin om eerst de stad in te gaan, en ik heb zelf nog zoveel wol liggen, dus eerst maar eens op mijn kamer aan het neuzen gegaan. Ik had nog een lila streng wol liggen, waarvan ik echt niet wist wat ik ervan kon maken.
Dus dat komt mooi uit, want een sjaal gaat er altijd wel uit.

Vorig jaar ook een paar sjaals gemaakt.
De paarse sjaal  had ik eigenlijk voor een collega gemaakt, alles wat zij droeg was met paars, ze had zelfs paarse plukken in haar haar. Maar het bleek dat zij absoluut niet tegen wol kon, dus de sjaal kon ik weer meenemen. De zwart paarse sjaal is in de breedte gebreid, ook wel eens leuk om te doen. En de laatste sjaal was eigenlijk een soort weven. Je koopt dan een netsjaal, en daar doe je de wol doorheen steken. Heel apart, maar de sjaal is heel teer eigenlijk.

Buiten de lila sjaal om heb ik nog 2 sjaals opstaan. 1 sjaal waar ik de resten sokkenwol tussendoor brei, en een sjaal van phildar wol. Eigenlijk is het velours, super zacht, maar moeilijk te zien met insteken. Dus opletten dus met insteken. Ik brei deze sjaal steeds 3 nld tricot, 3 nld averecht tricot.
De zwarte sjaal hieronder brei ik gewoon 3st. recht, 3 st. averecht.

De foto kleuren zijn niet zo mooi, ik zal eens vragen aan mijn man of ik soms op een verkeerd knopje gedrukt heb van mijn toestel. Maar daar heb ik geen verstand van.:)

2 opmerkingen:

Pauline zei

Jij zit in elk geval zeer goed in de sjaals!
Leuk dat je meedoet met die sjaal van Miriam, ik weet het nog eventjes niet.
Ik heb namelijk nog zo vreselijk veel wat ik aan het maken ben!

groetjes Pauline

Cattinka zei

I think you have the knitting fever! Your projects look nice!
KATRIN W.